سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فرا گیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :40
کل بازدید :82245
تعداد کل یاداشته ها : 191
103/2/27
1:17 ص

چگونه به آرامش ذهنی برسیم؟


 

  • چگونه به آرامش ذهنی برسیم؟

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ سال قبل این موقع استرس زیادی داشتم. زمانی که به اتاق به هم ریخته‌ام بازمی‌گشتم خودم را به کارهای روزمره مشغول می‌کردم و سپس به کتابخانه یا سر کلاس می‌رفتم. اما پس از مدتی فهمیدم که ذهنم هم دقیقاً مانند اتاقم به‌هم‌ریخته است. ذهن ما هم همانند زندگی‌مان درگیر مسائل غیرضروری شده و به هم می‌ریزد. این مسائل فکر ما را به خود مشغول نموده و اگرچه افکار وزنی ندارند اما می‌توانند به ما فشار وارد کرده و ما را به هم بریزند.

    باید به این نتیجه برسیم که به‌عنوان عضوی از جامعه قرن بیست و یکمی باید ذهن خود را همانند زندگی‌مان منظم و سازمان‌بندی کنیم. اما مسئله این است که باید از خودتان بپرسید به چه چیزی نیاز دارید. همانطورکه با خالی کردن وسایل اضافی ساکتان سبک‌تر می‌شود، با حذف افکار غیرضروری ذهنتان آرام‌تر می‌شود. البته منظورمان این نیست که همه‌چیز را حذف کنید. بیایید از اول شروع کنیم.

    1. خانه‌تان را مرتب کنید

    ما با وسایل خود انس می‌گیریم. وسایل ما در خانه یا از گذشته هستند و یا به آینده‌ای تعلق دارند که می‌خواهیم به آن دست یابیم. بنابراین می‌توان وسایل اضافی را حذف نمود. البته این کار به زمان نیاز دارد، زیرا باید برخی وسایل را مرتب کنید، برخی را حذف کنید، حتی می‌توانید برخی را به دیگران ببخشید. این تصمیم‌گیری ممکن است دشوار دارد، اما ارزشش را دارد.

    2. اگر حیاط دارید آنجا را نیز مرتب کنید

    این مورد همانند مرتب نمودن خانه است. مرتب نمودن محل زندگی بر ذهن و روح شما تأثیر مثبتی خواهد داشت. بااینکه مرتب نمودن خانه بر سلامت روان شما تأثیر مثبتی دارد، مرتب کردن حیاط هم چنین است. این قضیه فقط شام وسایل نمی‌شود، باید به طبیعت حیاط خانه‌تان هم توجه کنید. اگر توجه نکنید گل و گیاهان به‌شدت رشد کرده و حیاطتان به یک انباری تبدیل می‌شود. بهترین کار این است که حیاط خانه را به یک باغچه زیبا تبدیل کنید. حذف گیاهان مضر باعث می‌شود که استرستان کاهش پیدا کند.

    3. با مدیتیشن به آرامش برسید

    حتماً می‌توانید که ازنظر علمی هم ثابت‌شده است که مدیتیشن ذهن شما را آرام نموده و افکار منفی و مزاحم را از میان برمی‌دارد. اگرچه مدیتیشن بیش از 1000 سال سابقه دارد اما تأثیرات مثبت آن تنها در سال‌های اخیر ثابت‌شده است.

    تنها کافی است که یک جای آرام بنشینید، چشمانتان را ببندید و به تنفس کردن خود فکر کنید، در آن صورت ذهنتان آرام خواهد شد. استرس و نگرانی‌تان کاهش‌یافته، ریلکس تر خواهید شد و افکار منفی‌تان حذف می‌شود. اگرچه شاید به نظر برسد که با انجام مدیتیشن اصلاً کار خاصی انجام نداده‌اید، اما تأثیرات مثبت آن شگفت‌انگیز است.

    اگرچه مدیتیشن یک روش باستانی است اما امروزه کلاس‌های مدیتیشن و یا کتاب‌های مربوطه و حتی آیین بودا در این زمینه به شما کمک می‌کند. این کار فقط ذهن شما را مرتب نمی‌کند، بلکه فضای ذهنتان را افزایش می‌دهد.

    4. با خوابیدن ذهن خود را تقویت کنید

    معمولاً اتاق‌خواب فقط برای خوابیدن استفاده می‌شود. اما امروزه اتاق‌خواب به اتاق ورزش، اتاق کار و یا اتاق مطالعه تبدیل شده است. بنابراین وجود وسایل کاری و متفرقه باعث می‌شود که ذهنمان از خواب غافل شود. درنتیجه سلامتمان به خطر افتاده، توانایی‌های ذهنی‌مان کاهش‌یافته و به استرس و نگرانی دچار می‌شویم. اما این استرس و نگرانی ارزشش را ندارد. راه‌حل این است که اتاق خود را مرتب نموده و هر چیزی که در تمرکز و خوابتان تداخل ایجاد می‌کند را حذف کنید. (بهتر است که طوری برنامه‌ریزی نمایید که حتماً 8 ساعت خواب شبانه داشته باشید.)

    5. عادات بد خود را ترک کنید

    همه ما عادت‌های روزانه منفی داریم. از جویدن ناخن گرفته تا لم دادن در گوشه خانه در روزهای تعطیل. برخی از این عادت‌ها به سلامت ما آسیب می‌رسانند. حال باید چه‌کار کنیم؟ برای ترک عادت‌های بد تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها بسیار ساده هستند. آگاهی از این عادت‌ها باعث می‌شود که برای حذفشان قدم بردارید. یکی از راه‌های مؤثر ترک عادت‌های بد این است که آن‌ها را با عادت‌های خوب جایگزین کنیم، تا استرس را از زندگی خود حذف کنیم.

    6. اگر به چیزی اعتیاد دارید آن را ترک کنید

    این گام کمی مشکل‌تر است. تأثیر مخرب اعتیاد از عادت‌های بد نیز بیشتر است. فرقی نمی‌کند به مواد مخدر و سیگار اعتیاد دارید و یا انجام کاری خاص. هر چیزی که شما را به خود وابسته کند در موفقیت شما تأثیر منفی خواهد داشت، و بر سلامت ذهنی و جسمی شما تأثیر می‌گذارند، بنابراین حذف آن‌ها یک باید است.

    7. بارهای عاطفی را کاهش دهید

    برخی افراد به روابط دوستانه خود بسیار اهمیت می‌دهند و گاهی اوقات آسیب می‌بینند. اگر از روابط دوستانه‌تان لذت می‌برید که هیچ، اما اگر آزار می‌بینید بهتر است فکری به حال آن رابطه کنید. برای حل این مشکل باید با طرف مقابل صحبت کنید، اما مراقب باشید از کلمات و عباراتی استفاده نکنید که طرف مقابل را عصبانی کند. برای مثال اگر در یک مکالمه از کلمه “نه” زیاد استفاده کنید، بار منفی ایجاد می‌شود. برای مثال به‌جای اینکه بگویید به آنجا نمی‌آیم، بهتر است بگویید که ترجیح می‌دهم در خانه بمانم و یا به‌جای دیگری بروم. استفاده از کلمات و جملات منفی استرس و ناراحتی را افزایش می‌دهد.

    8. افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید

    شاید منصفانه به نظر نرسد، اما اطرافیان شما بر زندگی‌تان تأثیر مثبت دارند. حتی اگر شما تلاش کنید فرد مثبت‌تری باشید، بازهم افراد منفی بر شما تأثیر خواهند گذاشت. لازم نیست با این افراد قطع رابطه کنید، بلکه می‌توانید ارتباط خود را با افراد مثبت که در کنارشان حس خوبی دارید، افزایش دهید.

    9. یخچالتان را مرتب کنید

    اگر وزنتان متعادل باشد و عادت‌های غذایی مثبتی داشته باشید ذهنتان آرام‌تر خواهد شد، بنابراین بهتر است یخچالتان را خالی کرده و خوب مرتب کنید. این کار بر سلامت جسم و روحتان تأثیر مثبت خواهد داشت. زیرا میان تغذیه و آرامش ذهنی یک رابطه مستقیم وجود دارد. افرادی که دچار استرس هستند یا بیش‌ازحد غذا می‌خورند و یا کمتر. اگر این عادت غذایی بد استرس و ناراحتی‌شان را بیشتر کند در آن صورت این کار را بیشتر ادامه می‌دهند. یک یخچال مرتب با خوراکی‌های سالم می‌تواند سلامت جسم و روحتان را تقویت کند.

    10. زندگی کاری‌تان را نیز مرتب کنید

    راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. اگر اتاق کار و یا میز کارتان نامرتب باشد، استرس و نگرانی‌تان افزایش می‌یابد. اگر کارهای زیادی برای انجام دادن دارید، برنامه‌ریزی و مرتب کردن کارها باعث می‌شود که خیالتان راحت‌تر شده و با آرامش بیشتری به کارتان رسیدگی کنید.

    اگر این موارد را رعایت نمایید، زندگی روزانه، کار و خانه‌تان مرتب‌شده و دیگر استرس نخواهید داشت.


  
  

خطر زنده شدن عشق‌های گذشته


 

  • خطر زنده شدن عشق‌های گذشته

    به تازگی نامزد کرده اید که سر و کله نامزد قدیمی تان پیدا می شود. با وجودی که با نفرت از او جدا شده اید و وقت جدایی مطمئن بودید ازدواج شما امکان پذیر نیست، اما حالا فکر می کنید چه ایرادی دارد فقط دوست معمولی همدیگر باشید؟

    مشکل عشق‌های قدیمی داستان عجیبی است. با احساس نوستالژی یا درد بازگشت به گذشته همراه است. حتی گاهی یادآوری خاطره‌هایش هیجان‌انگیز است. مهم نیست که چقدر در عشق گذشته احساس رضایت‌مندی داشته‌ایم. مهم این است که خاطرات تلخ و شیرین گذشته را در بر دارد.

    هرچه باشد، خوب یا بد، صحبت و یاد ایام قدیم است. حتی یادآوری تلخی‌های گذشته هم خالی از لطف نیست. از این واقعیت گریزی نیست که ذهن انسان خاطره‌پرور است و به این راحتی خاطره‌ها از ذهنش پاک نمی‌شوند.

    حتی آنهایی که به آلزایمر مبتلا می‌شوند، بیشتر در حافظه کوتاه‌مدت دچار مشکل می‌شوند و تا مرحله‌های نسبتا پیشرفته بیماری خاطرات گذشته‌های دور را به‌خوبی به یاد می‌آورند.

    افسردگی و اضطراب هدیه عشق قدیمی

    ذکر ایام و یاد صحبت‌های عهد قدیم همیشه خوب و فرح‌بخش است اما وقتی پای عشق در میان باشد، داستان متفاوت می‌شود. درست است که دیدار دوباره معشوق قدیمی هیجان‌انگیز است اما بر‌اساس مطالعه‌های جدید روان‌پزشکی، افرادی که این رابطه‌ها را دوباره زنده می‌کنند افسردگی و اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند.

    در گذشته پیدا کردن یک عشق قدیمی کار ساده‌ای نبود و به‌ندرت اتفاق می‌افتاد اما واقعیت دنیای ارتباطی امروز این است که پیدا کردن افراد خیلی ساده شده است. با یک جستجوی ساده در دنیای مجازی و یک کلیک می‌توانید به‌راحتی به معشوق قدیمی خود درخواست دوستی بدهید. تفاوتی هم نمی‌کند که این شخص کجای دنیا زندگی می‌کند یا اصلا در‌حال حاضر در یک رابطه تعهد‌دار است یا نه. دوستی فیس‌بوکی و دنیای مجازی که این حرف‌ها را ندارد! ما هم که از یک درخواست یا پذیرش دوستی ساده منظوری نداریم! گفتیم فقط سلامی عرض کرده باشیم و جویای احوال و سلامت‌اش بشویم! رفتاری به ظاهر ساده که به‌شدت مشکل‌آفرین است.

    حکایت عشق و تعهد

    این مشکل فقط مربوط به جامعه ما نیست. تبدیل شدن رابطه‌های عاشقانه گذشته به دوستان ساده فیس‌بوکی (شما بخوانید جاست فرند) در همه جای دنیا مشکلی جدی و تهدیدکننده است.

    عشق به تعهد نیاز دارد. باید بپذیریم که گذشته با همه شیرینی‌ها و تلخی‌هایش گذشته است. عشق آغازی دوباره و حرکتی رو به جلو است. یکی از تهدید‌های عشق، رابطه‌های گذشته است. البته این رابطه‌های گذشته در صورتی تهدید‌آمیز می‌شوند که ما قاطعانه با آنها برخورد نکنیم.
    عشق به قاطعیت و مرزبندی نیاز دارد. برای داشتن یک عشق کامروا باید به طرف مقابل اطمینان بدهیم که اگر هم رابطه عاشقانه‌ای در گذشته داشته‌ایم، به کلی تمام شده و همه عشق و سرمایه‌گذاری عاطفی ما مربوط به زندگی جدیدمان است.


    منبع : سلامت



  
  

ریشه یابی اضطراب دوران مدرسه


 

  • ریشه یابی اضطراب دوران مدرسه

    اضطراب کودکان در دوران مدرسه از عوامل بسیاری نشأت می‌گیرد که یکی از این عوامل ریشه در نحوه برخورد والدین در دوران کودکی و پیش از دبستان دارد.

    والدین سخت گیر،مضطرب،افسرده و مشکل دار اغلب کودکانی را پرورش می‌دهند که شخصیت وسواسی و مضطرب دارند و قطعا در آینده تمامی این اختلالات رفتاری را وارد زندگی اجتماعی و زناشوئی خود می‌کنند.

    از آنجا که اضطراب ریشه بسیاری از بیماریهای روانی در افراد است ،آشنایی با علل ایجاد کننده آن و پیشگیری از بروز رفتارهای زمینه ساز آن از سوی والدین بسیار حائز اهمیت است.روان شناسان راهکارهای موثری را در این خصوص مطرح کرده‌اند؛ دکتر میر آخورلی روان شناس تربیتی به بیان این راهکارها می‌پردازد.

    اضطراب جدایی از والدین در مدرسه

    در دوران مدرسه مجموعه ای از ترسها برای کودک ایجاد می‌شود. اولین ترس ،ترس از محیط مدرسه است. ترس از مدرسه به عناوین مختلف بروز می‌کند که یکی از آنها ترس از معلم است. البته این ترس در دوران مهد هم بوجود می‌آید. گاهی اوقات کودکان قادر به برقراری رابطه عاظفی با معلم خود نیستند و احساس می‌کنند از جانب معلم با آسیب مواجه خواهند شد و یا معلم آنها را دوست ندارد.

    همین عامل باعث ایجاد حس اضطراب در آنها نسبت به محیط مدرسه می‌شود. این مسأله برمی‌گردد به اضطراب جدایی دوران کودکی پیش از مدرسه که اغلب درسنین 6 ماهگی به بعد آغاز می‌شود. اگر در این دوران والدین رفتار مناسبی با کودک داشته باشند این اضطراب به خوبی پشت سر گذاشته می‌شود ودر دوران مدرسه کمتر دچار اضطراب جدایی از والدین برای رفتن به مدرسه می‌شود.

    اگر غیر این مساله اتفاق افتاده باشد و کودک در این دوران تحت تأثیر رفتار نادرستی از جانب والدین باشد و این اضطراب را از همان دوران به همراه داشته باشد، زمانیکه به مهد و مدرسه می‌رود،این اضطراب باز به سراغ او می‌آید.ا اضطراب برای همه کودکان یکسان نیست و برخی از آنها زود با این مسأله کنار می‌آیند و برخی دیگر خیر.این مساله کاملا به دوران کودکی فرد باز می‌گردد.

    راهکار مناسب در برخورد با کودکی که دچار اضطراب جدایی است و به مهد نمی‌رود این است که والدین با مراجعه به روان شناس رفتارهایی را فرا بگیرند که بتوانند بدون ایجاد ترس در کودک او را به مدرسه بفرستند. به زور فرستادن کودک به مدرسه اضطراب او را بیشتر می‌کند. اینکه گمان شود که کودک پس از گریه بالاخره آرام خواهد شد،تفکر صحیحی نیست بلکه ما تنها به ظاهر شاهد آرام شدن کودک هستیم درحالیکه او اضطراب خود را تجربه کرده است.متصدیان مهد و مدرسه اغلب توصیه می‌کنند که کودک را در این حالت رها کنید تا آرام شود درحالیکه این اقدام روش درستی نیست.

    ضرورت ارتباط نزدیک کودک و مادر در خردسالی

    این استاد دانشگاه ضمن بیان نقش موثر ارتباط کودک با مادر در سنین زیر دوسال در کاهش اضطراب بزرگسالی افزود: در این دوران مادر بهتر است ارتباط نزدیکی با کودک برقرار کند.

    توصیه روان شناسان این است که اگر امکان گرفتن مرخصی برای مادران شاغل در این دوران وجود دارد این کار حتما صورت بگیرد. دو سال اول زندگی بیشترین نیاز کودک به مادر است.

    این مساله در حفظ آرامش و جلوگیری از اضطراب بسیار با اهمیت است و نشان دهنده وابستگی کودک نیست.اضطراب جدایی معمولا از 6 ماهگی آغاز و تا یک سال و نیمگی به اوج خود می‌رسد . بعد از این سنین کمرنگ شده و نهایتا تا 3 سالگی رفع می‌شود. ما باید متوجه باشیم که کودک ما در چه سنی قرار دارد.اگر بین یک تا یک سالگی است دراوج وابستگی قرار دارد و ایرادی وجود ندارد.

    راهکارهای ارتباطی با اضطراب کودک

    البته راهکارهایی برای راحتی مادر وجود دارد زیرا به هر حال چسبیدن زیاد کودک به مادر باعث آزار او می‌شود.البته این مشکل در کودک طبیعی است و او در حال گذران اضطراب جدایی این دوران است. بطور مثال استفاده از عروسک و اسباب بازی که کودک آن را دوست دارد وبازی مادر و کودک با این اسباب بازی بسیار کمک کننده است.

    برای کودک عروسکی که مادر به همراه او با آن بازی کرده است جایگزین عدم حضور موقتی او می‌شود و به او آرامش می‌دهد و زمانیکه او قصد انجام کاری را دارد بهتر است با کودک و اسباب بازی مورد علاقه بازی کرده و سپس به آرامی کودک و اسباب بازی را رها کند.

    قرار دادن کودک در محیطی که قادر به دیدن مادر باشد به دلیل عدم شناخت و حافظه تکمیل نیافته کودک ضرورت دارد. این احساس که کودک بپذیرد نبود موقتی مادر دلیل برای نبود همیشگی او نیست در وجود او هنوز شکل نگرفته است. این مسأله همان پایداری شی است که پیاژه آن را بیان کرده است.

    وی ادامه داد: اگر مادر قصد بیرون رفتن از منزل را دارد بهتر است در مقابل دید کودک این کار را بکند. اقدامی که معمولا شاهد عکس آن هستیم. زمانیکه در مقابل چشم او اینکار را می‌کنیم به او میفهمانیم که مادر ممکن است زمانی نباشد.

    اگر شما غیر این رفتار کنید ترس را در او تشدید می‌کنید.ترک غیر ناگهانی کودک به او بر اساس تجربه می‌فهماند که در رفتن مادر برگشتی هم هست ولی زمانیکه در مقابل چشم او منزل را ترک نکنید او به یکباره دچار وحشت می‌شود.

    قرار دادن کودک در کنار فردی که در این موارد جایگزین مادر شود بسیار راهگشا است. این فرد باید کسی باشد که کودک با او رابطه عاطفی خوبی دارد.

    کمالگرایی والدین زمینه ساز اضطراب دوران مدرسه

    دکتر آخورلی ضمن اشاره به نقش مهم کمالگرایی والدین در بروز رفتارهای اضطراب گونه در کودکان افزود: فشار بیش از حد آوردن برای کسب موفقیت دوران مدرسه و اینکه کودک نباید در هیچ درسی نمره پایین بیاورد،زمینه ساز اضطراب در او است. این والدین تمایل دارند کودک در تمام درسها موفق باشد و به همین دلیل موجب اضطراب در او می‌شوند.اغلب والدین از این نکته غافل هستند که کودک باید اشتباه کند تا بیاموزد. این والدین برای تصحیح رفتار غلط خود ابتدا باید در درمان شخصیت کمال طلبانه خود کوشا باشند.

    وی در ادامه گفت: یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده اضطراب دوران مدرسه ناشی از مشکل دوستیابی کودک در مدرسه است. عدم برقراری رابطه با همکلاسی‌ها برمی‌گردد به فراگیری رابطه اجتماعی در گذشته کودک که میتوان با بازی درمانی و نمایش درمانی این امر را به کودک آموزش داد.

    کمک به برقراری ارتباط کودک با همسالان بسیار موثر است.یک بخش از اضطراب کودک نیز باز می‌گردد به ترس کودک از سایر همکلاسی‌ها که با آموزش نحوه برقراری ارتباط قابل حل است.

    در برخی از موارد کودکانی که بهره هوشی پایینی دارند دچار اختلال یادگیری هستند و این مساله زمینه اضطراب را درآنها شکل می‌دهد.

    علائم اضطراب

    دکتر آخورلی افزود: کودکان ممکن است اضطراب خود را به صورتیکه بزرگسالان نشان می‌دهند،بروز ندهند. نشانه های اضطراب در کودکان بیشتر جنبه جسمانی دارد.در موارد ضعیف تر این امر صادق است.

    در این زمان کودک با موهای خود بازی می‌کند و یا در زمان نوشتن تکالیف خیلی تکان می‌خورند و در زمان مراجعه به مدرسه ابراز حالت تهوع می‌کنند،احساس خستگی و بی قراری از دیگر رفتارهای بیان گر اضطراب است.

    در موارد شدیدتر شاهد رفتارهایی نظیر جویدن ناخن و شب ادراری هستیم.اختلالات در خواب و خوراک و کابوسهای شبانه نشانه های دیگر اضطراب هستند.

    راهکارهای تکمیلی

    وی در انتها گفت: یک سری از راهکارهای روان شناسانه در کاهش اضطراب کودک موثر است:

    *پرهیز از نزاع و درگیری در حضور کودکان.

    *آموزش بیان احساسات به کودکان. زمانیکه مادر احساس می‌کند کودک مضطرب است دلیل این امر را جویا شود. ممکن است کودک خودداری کند در این حالت مادر می‌تواند از راهکارهایی نظیر داستان گویی دونفره استفاده کند. در این داستانها کودک اضطرابهای درونی خود را نشان می‌دهد.

    *پرهیز از سرزنش،تحقیر و مسخره کردن کودک. بکار نبردن واژه هایی که شخصیت کودک را زیر سوال می‌برد مانند دختر بد و پسر بد و از این قبیل توصیه می‌شود.

    * پرهیز از به رخ کشیدن اشتباهات کودک زیرا اعتماد به نفس کودک را کاهش می‌دهد.

    *بیان دلیل تنبیه کودک به او.

    *تا حد توان با کودک بازی شود زیرا بازی راه تخلیه اضطرابهای درونی است.

    *پرهیز از مقایسه بین کودکان.زیرا هر کودک منحصر به فرد است.


    منبع : سلامت نیوز



  
  

لیست تقویم تعطیلات در سال 97


 

  • لیست تقویم تعطیلات در سال 97

    لیست تعطیلات در سال 97

    به گزارش سایت دلنا با تقویم تعطیلات چهار روزه در سال 97 همراه شما هستیم…..

     تقویم تعطیلات چهار روزه در سال 97

    تقویم تعطیلات چهار روزه در سال 97

    لیست تقویم تعطیلات در سال 97

    ??شنبه 11 فروردین مصادف است با 13 رجب زادروز حضرت علی (ع) و تعطیل.

    یک روز قبل از آن جمعه است و دو روز بعد از آن هم 12 و 13 فروردین که به‌مناسبت سالگرد رفراندوم جمهوری‌اسلامی و سیزده ‌به ‌در هرساله تعطیل است؛

    یعنی چهار روز تعطیلی برای کارمندان.

    ?? شنبه 25فروردین مصادف است با مبعث پیامبر اسلام و تعطیل است.

    دو روز پیش ‌از آن پنج‌شنبه و جمعه، هم دستکم در تهران مراکز آموزشی و ادارات جز بانک‌ها تعطیل‌اند؛ سه روز تعطیلی.

    ?? چهارشنبه 12اردیبهشت نیمه ‌شعبان و ولادت امام ‌زمان(عج) است.

    فردا و پس‌فردای آن هم پنج‌شنبه و جمعه است و برای کارمندان و دانش‌آموزان سه روز تعطیل است.

    ??و اما: دوشنبه 14خرداد که به ‌مناسبت رحلت امام‌خمینی تعطیل است

    و سه‌شنبه هم به ‌مناسبت سالگرد 15خرداد باز هم تعطیل.

    فردای آن‌روز، چهارشنبه، 16خرداد است و مصادف با 21رمضان، روز شهادت امام علی(ع) و تعطیل رسمی.

    17 و 18 خرداد، پنج‌شنبه و جمعه است و یعنی پنج ‌روز از یک هفته برای کارمندان و دانش‌آموزان تعطیل است.

    ??جمعه 25خرداد احتمالا عید فطر است.

    تعطیلات عید فطر در ایران دو روز است و بنابراین شنبه 26خرداد هم تعطیل است.

    پنج‌شنبه هم مدارس و بسیاری از اداره‌ها تعطیل‌اند: یعنی سه‌روز تعطیلی.

    ??چهارشنبه 31 مرداد هم عید قربان است. با احتساب پنج‌شنبه و جمعه پس‌از آن سه روز تعطیلی در انتظار مردم است.

    ?? 28ماه صفر، رحلت پیامبراسلام، چهارشنبه 16آبان است و پس‌از آن دو روز آخر هفته هم مطابق معمول تعطیل است: سه روز تعطیلی.

    ??پس ‌از جمعه 19بهمن، شنبه 20 بهمن، شهادت حضرت زهرا است

    و دوشنبه هم 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب و تعطیل رسمی.

    اگر دولت یا نهادهای دیگر، یک‌شنبه 21بهمن را به‌‌عنوان بین التعطیلی، تعطیل اعلام کنند

    ، از پنج‌شنبه 18بهمن تا 22بهمن، پنج ‌روز تعطیل خواهیم بود.

    لیست تقویم تعطیلات در سال 97


  
  

مشارکت بیماران نادر، کلید پژوهش کارآمد برای بیماری های نادر


 

  • مشارکت بیماران نادر، کلید پژوهش کارآمد برای بیماری های نادر

    مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ایران، گفت: درمان بیماران نادر به فاکتورهای متعددی نیاز دارد.

    به گزارش پزشکین به نقل از مهر؛ دکتر حمیدرضا ادراکی، افزود: همایش امسال با شعار «مشارکت بیماران نادر، کلید پژوهش کارآمد برای بیماری های نادر» سرفصل جدیدی از همکاری با بیماران نادر برای استفاده از تجربیات آنها در کارهای پژوهشی خواهد بود.

    وی ضمن تاکید بر حضور بیماران در کنار پژوهشگران و فعالان عرصه بیماری های نادر و ژنتیکی، اظهار داشت: درمان بیماران نادر به فاکتورهای متعددی نیاز  دارد و چنانچه خودمان را محدود به یک فاکتور کنیم؛ در درمان، نگهداری و آموزش نحوه توانبخشی به آنها دچار مشکل خواهیم شد.

    ادراکی همچنین افزود: درمان بیماری های نادر محدود به یک سازمان خاص مانند بنیاد بیماری های نادر ایران نیست؛ بلکه منوط به مشارکت همه روانشناسان، پزشکان متابولیک و ژنتیک و همه متخصصانی که در زمینه توانبخشی بیماران کار می کنند است و همه باید دست به دست هم دهیم تا پیشگیری و درمان این بیماری ها با سرعت بیشتری انجام شود.

    روز جهانی بیماری های نادر هر ساله در روز 27 فوریه (8 اسفند) در 94 کشور جهان برگزار می شود و بنیاد بیماری های نادر ایران نیز امسال همزمان با سایر کشور ها نهمین همایش سالانه خود را در سالن همایشهای صداو سیما  برگزار می کند.

    همایش امسال در فقدان زنده یاد دکتر علی داودیان بنیانگذار بنیاد بیماری های نادر ایران برگذار خواهد شد. وی، 6 آبان 96 در آستانه نهمین سالروز تاسیس این بنیاد در اثر سکته قلبی دارفانی را وداع گفت.

    مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ایران، گفت: فقدان دکتر داودیان ضایعه غیر قابل جبرانی برای بنیاد خواهد بود؛ و من و همکارانم تلاش خواهیم کرد تمام منویات و آرزوهای ایشان برای بیماران نادر را به منصه ظهور برسانیم.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >